TRE MIDDAGSTIPS PÅ 1-2-3! SPALTEN ER SERVERT (FOR SISTE GANG)!

Tre middagstips på 1-2-3!

Vi trenger alle middagstips – ja, generelt litt inspirasjon til middagsplanleggingen. Jeg hjelper gjerne til – og derfor startet jeg for over ett år siden mitt ukentlige innlegg: Tre middagstips på 1-2-3!

Dette blir dessverre siste uken jeg kommer til å dele denne spalten med deg. Men husk at når noe godt blir borte, gir det istedet plass til noe nytt og spennende. Så følg med… For gode middager blir det absolutt ikke slutt på. Ihvertfall ikke her hos EVA i PROVENCE!

BON APPÉTIT, MES AMIS!

Lett blomkålris med asparges, feta og posjert egg

LETT BLOMKÅLRIS MED ASPARGES, SOPP, FETA OG RENNENDE EGG (VEGETAR)

Stekt blomkålris er faktisk overraskende godt. Og kombinerer du det med lettkokte asparges, stekt sopp, fetaost og et posjert egg – ja, da har du en sikker vinner! En sunn og lettvint middag, som i tillegg er rask å lage. Og sist, men ikke minst; du føler deg lett og fresh i kroppen etter å ha spist den! Klikk her for oppskrift!

 

Superenkel curry med kylling og kokosmelk

SUPERENKEL OG SMAKSRIK CURRY MED KYLLING OG TOMAT

Noen dager har man mindre tid til å tilbringe på kjøkkenet enn andre, men det betyr ikke at du ikke kan spise godt for det. Her har du en skikkelig smaksrik curry med kylling og tomat, som er superenkel å lage. Det eneste du trenger å gjøre er å kutte kyllingen i terninger, løken i tynne halvmåner og hvitløken fint. Deretter har du alt i gryta, og så gjør den seg praktisk talt selv. Klikk her for oppskrift!

 

Rustikk pai med pære, chevre og bacon

RUSTIKK PAI MED PÆRE, BACON OG CHÈVRE – LOWCARB

En nydelig og mettende pai fylt med egg, pære, skiver av chèvre og bacon – der det søte harmoniserer perfekt mot det salte. Selve paideigen er særdeles enkel, og inneholder kun tre ingredienser (hvis du ikke regner salt som en ingrediens). Samtidig som den er glutenfri. Server denne med en god salat til, og middagen er i boks. Klikk her for oppskrift!

 

FANT DU INGENTING SOM FRISTET? SE FORRIGE UKES: TRE MIDDAGSTIPS PÅ 1-2-3!

 

JEG BLIR FORRESTEN KJEMPEGLAD OM DU VIL FØLGE MEG PÅ INSTAGRAM, PINTEREST OG FACEBOOK!

 

BON APPÉTIT!

 

2 hendelser på “TRE MIDDAGSTIPS PÅ 1-2-3! SPALTEN ER SERVERT (FOR SISTE GANG)!”

  1. Kristin Forbes Rolfsen

    Gleder meg til fortsettelsen, Eva!

    PS. Mener du at chevre går under lavkarbo? Har fått beskjed om at jeg ikke skal ha melkeprodukter, hverken melk fra ku, geit eller sau. I tillegg til at jeg ikke skal ha gluten ?? Men det var fint med lavkarbodiett… Det er så mye nytt å forholde seg til at jeg blir helt svimmel og skjønner ikke helt forskjellen på det ene eller det andre ? Men dette ser veldig godt ut, alt sammen??

    1. EVAiPROVENCE

      Hei Kristin!
      Ja, det er ikke lett å holde oversikten over alt… Det er ikke mye karbohydrater i chèvre, og så lenge ikke du går på en super-superstreng lavkarbodiett, så er denne paien lavkarbo. Paideigen er glutenfri, så hvis du dropper chèvre´n, burde den være innenfor:-)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

Handlekurv
Skroll til toppen